TARHANANIN AVRUPA’YA İHRACATI BAŞLADI

Kahramanmaraş’ın yoğurt ve kekikli tarhanası, cips halinde Avrupa’ya ihraç ediliyor. 5 bin kişinin istihdam edildiği Kahramanmaraş’ta sağlıklı ortamda üretilen çorbalık ve çerezlik tarhananın ihracatına başlandı.

TARHANANIN AVRUPA’YA İHRACATI BAŞLADI

Kahramanmaraş’ın tescilli markası tarhana, Türkiye’nin yanı sıra tüm Avrupa ülkelerine de ihraç ediliyor. Önceleri elle klasik şekilde serilen tarhana, teknoloji ve makineleşme sayesinde kentin adeta geçim kaynakları arasında yer aldı. AB Komisyonu’nun 3 yıl süren incelemesi sonunda Maraş tarhanasının coğrafi işareti alınmış ve kentin coğrafi ürünleri arasında yerini almıştır.

Bir dönem müstakil evlerin bahçe ve çatılarında kurumaya serilen, artan talebi karşılamak amacıyla tesislerde üretilen tarhana dünya pazarlarında da ilgi görüyor.
Çerezlik tarhanayı makine yardımıyla cips haline dönüştüren kentteki tarhanacılar, paketlenen ürünü fırınlanmış, acılı, kremalı, kaymaklı ve bol yoğurtlu gibi seçeneklerle iç ve dış pazara sunuyor.

Yaklaşık 500 firmanın ve köylerde ailelerin hazırladığı kışlık ve yazlık tarhana, 81 ilin yanında dünyanın birçok ülkesine ve Ortadoğu’ya ihraç ediliyor. Kent genelinde yıllık 25 bin ton civarında üretilen tarhananın 15 bin tonu Türkiye’nin 81 ilinde pazar bulurken, 10 bin tonu ise yurt dışına ihraç ediliyor. Protein yönünden oldukça zengin olan tarhana, yoğurt, dövme, kekik, tuz ve sudan oluşan ana 5 ana maddeden yapılıyor. Büyük krom kazanlarda pişirilen tarhana, 1 gün fermantasyona (dinlenmeye) tabi tutulup ikinci gün makinelerle sera bahçesine seriliyor. Kurutulup paketlenen ve birçok çeşidi üretilen tarhana, Kahramanmaraş’tan tüketiciye sunuluyor.

HAKKARİ (UHA) - NECMİ ERTUŞ

BELEDİYELER

EKONOMİ